دانلود پایان نامه ارشد در مورد متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی

دانلود پایان نامه

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی جهت کارکردهای آنالیزی

تکه هایی از متن :

3-4-2 نقاط قوت و محدودیت‌های  HCM

برای بسیاری از برنامه‌های کاربردی، HCM به طور گسترده استفاده می‌شود و بعنوان روش آنالیز ترافیک در ایالات متحده استفاده می‌شود. روش‌های HCM برای آنالیز عملکرد تسهیلات مجزای دارای مشکلات تراکم نسبتاً متوسط، خوب هستند. این روش‌ها سریع و قابل اعتماد برای پیش بینی اینکه آیا تسهیلات اختصاص داده شده بیشتر یا کمتر از ظرفیت خواهد بود، از طریق اعتبارسنجی تلاش‌های میدانی کارا تست می‌شوند.

به هرحال، به طور کلی توانایی روش‌های HCM برای ارزیابی اثرات سیستم‌ها، دارای محدودیت هستند. دربسیاری از روش‌ها و مدل‌های HCM فرض می‌کنیم که این عملیات از یک تقاطع و یا بخش جاده با شرایط جاده مجاور تحت تاثیرنامطلوبی قرار نگرفته است. صف‌های طولانی در یک محل که با محل دیگر تداخل داشته باشد این فرض را نقض خواهد کرد. روش‌های HCM در آنالیزکردن صف‌ها و اثرات صف‌ها دارای محدودیت هستند. همچنین در روش‌های HCM شکاف‌های متعددی وجود دارد. HCM همواره در حال تحول و گسترش دادن مجموعه‌ای ابزارهای تحلیلی می­باشد. در نتیجه، هنوز هم موقعیت‌های بسیاری در دنیای واقعی وجود دارد که HCM هنوز برای آن‌ها روش تحلیلی توصیه­ نکرده است. لیست زیر برخی از این شکاف‌های (خلاء­های) شناسائی شده را نشان می­دهد[20]:

  1. راه‌های روستایی دو بانده و یا چند بانده که در آن علائم راهنمایی و رانندگی و یا علائم توقف به طور قابل توجهی ظرفیت و یا عملیات‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. (بر روی ظرفیت و یا عملیات‌ها تأثیر گذاشته است.)
  2. خطوط برای بالا رفتن کامیون‌ها (خطوط در سربالائی‌ها که مخصوص کامیون‌هاست) خطوط کندرو در سربالائیها.
  3. خط میانبر اضافه شده و یا حذف شده در یک سیگنال
  4. خطوط گردش به چپ دو طرفه.
  5. میادین بیش از یک لاین واحد.
  6. تبادلات نیمه شبدری تنگ

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی جهت کارکردهای آنالیزی

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.