تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات:پایان نامه رشته عمران

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)

تکه هایی از متن :

1-1-1-  منابع آلاینده هوا

برای سهولت مطالعه،منابع مختلف آلودگی هوا بصورت ذیل دسته­بندی می­شوند:

  • منابع طبیعی
  • منابع مصنوعی ( ثابت و متحرک )

الف-منابع طبیعی

 

منابع طبیعی آلودگی هوا از قبیل طوفان­های گرد و غبار،آتش­سوزی جنگل­ها،آتشفشان­ها،گرده گیاهان و نشت گاز طبیعی و آلودگی ناشی از آن­ها یک پدیده دائمی است که به علت فرآیندهای طبیعی مقدار آن کم و بیش در سطح زمین ثابت می­ماند.مقدار آلودگی طبیعی در مقایسه با آلودگی مصنوعی خیلی بیشتر و قابل توجه می­باشد.اما در طبیعت چندین سیستم خودپالایی وجود داشته که سطح زمین را برای حیات موجودات مناسب و قابل تحمل می­سازد.نقش انسان در کنترل آلودگی ناشی از منابع طبیعی بسیار کم است.اما انسان به وسیله بر هم زدن تعادل اکولوژیکی و طبیعی ناشی از آلودگی مصنوعی،می­تواند وضع را بدتر کند و به آلودگی طبیعی بیافزاید. ]13[

 

ب-منابع مصنوعی

 

منابع مصنوعی انتشار آلاینده­های هوا را به دو گروه ثابت و متحرک تقسیم کرده­اند. گروه ثابت شامل صنایع، نیروگاه­ها و مراکز تجاری و مسکونی می­شوند و منابع متحرک انواع وسایل نقلیه از موتور سیکلت تا هواپیما و کشتی را در بر می­گیرند. آلودگي ناشي از بخش حمل و نقل بعلت شهرسازي بي‌رويه و سريع به اندازه آلودگي صنعتي مهم و از اهميت برخوردار مي‌باشد. آلودگي ناشي از حمل و نقل و وسايل نقليه به شكل گازهاي خروجي از اگزوز، ذرات معلق، صدا و غيره مي‌باشد. اين آلودگي با اتخاذ روش‎هاي برنامه‌ريزي كشوري، منطقه‌اي و شهري و استفاده از اتومبيل‎ها و سوخت‌هاي مناسب همراه با اعمال تكنولوژي كنترل آلودگي به حداقل مي‌رسد. ]13[

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.