پایان نامه با موضوع تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات

دانلود پایان نامه

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)

تکه هایی از متن :

1-1-   مروری بر پژوهش­های گذشته

1-1-1-  روش واتل­ورث و اینگرام در انتخاب تقاطع غیرهمسطح

در این روش هم از تحلیل ترافیکی و هم از آنالیز اقتصادی جهت قیاس گزینه­های مختلف استفاده می­شود.برای ارزیابی ترافیکی هر یک از گزینه­ها،ظرفیت ساعت اوج آنها با استفاده از یک مدل خطی محاسبه می­شود.این مدل دو فرضیه دارد:

 

الف)نسبت حجم به ظرفیت همیشه کوچکتر از یک است.

ب)ترافیک در تمام سطح تقاطع بصورت یکنواخت توزیع شده است.

 

این مدل حداکثر حجمی را که قبل از ایجاد تراکم در تقاطع­های غیر همسطح می­تواند از آن عبور کند ،می­یابد همچنین با استفاده از این مدل عضوی از تقاطع که تحت تاثیر حجم ماکزیمم شرایط بحرانی­تری دارد،شناسایی می­شود.بر اساس نتایج بدست آمده از مدل،شکل قبل به گونه­ای اصلاح می­شود که ظرفیت عضو بحرانی افزایش یابد.با استفاده از این روش در هر مرحله تقاطع انتخابی دارای ظرفیت بیشتری نسبت به مرحله قبل است.بعد از یافتن شکل مناسب تقاطع،هزینه اجرایی هر یک از گزینه­ها را محاسبه می­کنند،حال با استفاده از این مدل و بودجه موجود با سطح خدمت مورد نظر گزینه بهینه انتخاب می­شود.عیب عمده این روش خطی بودن مدل مورد استفاده برای انتخاب تقاطع است.در این مدل فرض شده است که میزان منفعت کاربران و ظرفیت تقاطع دارای یک رابطه خطی هستند،حال آنکه افزایش اندکی در حجم ترافیک تقاطع سبب افزایش تصاعدی مقدار هزینه کاربران می­شود. ]3[

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.