متن کامل – اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت …

0 Comments

۱-اهداف اعتقادی: آشنایی با اصول دین، دوستی با خدا، آشنایی با زندگی انبیاء، احترام به اولیای دین و بزرگان، خواندن و ترجمه قرآن و احادیث،آشنایی با نماز و احکام روزه .
۲-اهداف اخلاقی:راستگویی ، ادب و مهربانی، تعهد و وفای به عهد، احترام به بزرگتر ها، اطاعت از والدین، تمیزی و کمک به دیگران .
۳-اهداف علمی-آموزشی:کنکاو نسبت به پدیده ها، مهارت کافی در خواندن و نوشتن و حساب کردن،کسب مهارت های اولیه، علاقه‌مند به مطالعه و کتاب آشنایی با نحوه یادگیری.
۴-اهداف فرهنگی-هنری: توجه به زیبایی آ آثار هنری، صبیعت، دارای ذوق و خلاقیت هنری، آشنایی با برخی آثار هنری ، خواندن شعر و قصه.
۵-اهداف اجتماعی: درک از وظایف خود در قبال خانواده و دوستان، کمک به اعضای خانواده، رعایت حقوق دگران، همکاری با دیگران، شرکت در فعالیت‌های گروهی .
۶-اهداف زیستی:استفاده مناسب از حواس، رعایت بهداشت فردی،رعایت نکات ایمنی، کمک به حفظ سلامت خود و دیگران.
۷-اهداف سیاسی: شناخت نظام جمهوری اسلامی و احترام به پرچم کشور، اهمیت به استقلال و پیشرفت جامعه، علاقمند به ولی فقیه و حکومت دینی، احساس هبستگی با اقوام مختلف، آشتایی با مفهوم وحدت و امنیت ملی.
۸-اهداف اقتصادی:علاقه به کار و تلاش و احترام به افرادی که کار می کنند، در حفظ اموال عمومی کوشا ست و احساس مسئولیت می کند، مشاغل و حرف را می شناسد، به تولید ملی و استفاده از آن علاقه مند است، مالکیت خود و دیگران را تشخیص می دهد و به آن احترام می گذارد.(صافی، ۱۳۸۵).
ویژگی های دانش آموزان دوره ابتدایی
دوره سوم کودکی از حدود شش سالگی تا دوازده سالگی است .در این دوره شخصیت کودک سازمان یافته تر و پیچیده تر میشود واز نظر توانایی های جسمی و ذهنی واجتماعی تغییرات مهمی در او بوجود می آید ؛ از این رو شناخت کودکان دبستانی برای برنامه ریزان و مدیران ومعلمان دوره ابتدایی ضرورت دارد(تقی پور ظهیر،۱۳۷۸) .
اهم ویژگی های بدنی وذهنی کودکان شش الی دوازده ساله ها به شرح ذیل است :
الف ) ویژگی های بدنی
– هماهنگی چشم ودست کامل می شود
– یاد گیری مهارتهای حرکتی،دقیق تر ،سریعتر وپیچیده تر می شود .
– ماهیچه های کوچک ،کاملاً رشد می کنند .
– سرعت رشد دختران در این دوره از پسران بیشتر می شود .
– درپایان این دوره ،علایم بلوغ ( صفات ثانویه ) دردختران بتدریج ظاهر میشود .
– در کاربرد صحیح و سریع اندامهای حسی وحرکتی مهارت کافی کسب کرده است .
– رشد جسمی کودک بخصو ص از نظر تکامل مراکز عصبی ، به جایی رسیده است که میتواند به تحریکات رسیده ازخارج ، پاسخهای کاملاً اختصاصی بدهد .
 ب ) ویژگی های ذهنی وتحول روانی
– تقلید در این دوره آگاها نه انجام میشود .
– خود میان بینی یا خود مداری کودک تعدیل میشود .
– بزرگسالانی که از نظر او ارزشمند ومورد احترامند الگو قرار می دهد .
– احساس مالکیت در او قوی میشود .
– از تخیل به واقعیت نزدیک میشود .
– به مرحله تفکر محسوس میرسد .
– قدرت تشخیص میان خوب وبد در او ظاهر میشود .
– کم کم آرامش وثبات عاطفی پیدا می کند .
– دارای ابتکار عمل وسلیقه شخصی می شود .
– قواعد را درک می کند ورعایت قاعده در کار ها را لازم می داند .
– قدرت درک علت امور طبیعی را بتدریج پیدا میکند .
– دراین دوره کودک دارای حافظه نیرومندی است .
– به حرف زدن علاقه فراوان دارد .
– به رقابت با کودکان دیگر وهمسالان علاقه مند است .
– قبل از اجرای هر کار قادر ا ست طرح ونقشه آن را بریزد .
– به یادگیری علاقه زیاد دارد .
– قدرت درک مشکلات پیرامون خود را پیدا می کند .
– کنجکاوی کودک جهت دار وهدفمند میشود .

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.