رموز موفقیت در وبلاگ نویسی

دانلود پایان نامه

با در نظر گرفتن افزونی و تنوع وبلاگا شاید در نگاه اول این کار خیلی سخت به نظر برسه و در این مطلب می خوایم رموز موفقیت در وبلاگ نویسی رو واسه شما بگیم. البته شما می تونین نکاتی به این نکات اضافه کنین چون علم همیشه در حال پیشرفته.

چیجوری می تونیم وبلاگی بسازیم که بدرخشه و توجه همه رو جلب کنه؟ چیجوری باید خوانندگان وبلاگ رو واسه سر زدن دوباره به وبلاگ مون علاقه مند نگه داریم؟ چیجوری باید تعداد مخاطبان وبلاگ رو افزایش بدیم و طرفدارانی وفادار داشته باشیم؟ نکته ها و ترفندهای زیادی واسه وبلاگ نویسی و ساخت یه وبلاگ خلاقانه و پرطرفدار هست که به رونق کسب و کارا کمک زیادی می کنه. در این پست تلاش میکنیم به این سوالات جواب بدیم.

سرفصل محتوا

  • ۱. پلتفرم مناسب واسه وبلاگ نویسی رو انتخاب کنین
  • ۲. یه پارچگی وبلاگ و سایت رو مورد توجه بذارین
  • ۳- خلاقیت یکی از اساسی ترین رمز موفقیت در وبلاگ نویسی
  • خلاقیت

  • ۴٫ یه جایگاه یا موضوع خاص پیدا کنین
  • ۵٫ در مورد چیزی که دوست دارین، بنویسین
  • ۶٫ مطالب مهم به اشتراک بذارین
  • ۷٫ واسه تبلیغ وبلاگ تلاش کنین
  • ۸٫ مخاطبان رو به تعامل تشویق کنین
  • ۹٫ امکان نظر دادن رو واسه مخاطبان جفت و جور کنین
  • ۱۰٫ نگران پیام های منفی نباشین
  • ۱۱٫ نترسین و اعتمادبه نفس داشته باشین
  • ۱۲٫ از تصاویر جذاب استفاده کنین
  • ۱۳٫ خوندن مطالب رو ساده تر کنین
  • ۱۴٫ عنوان های جذاب و تأثیرگذار واسه مطالب خود انتخاب کنین
  • ۱۵٫ به طور منظم وبلاگ رو به روزرسانی کنین
  • ۱۶٫ وبلاگ تون رو شلوغ نکنین
  • ۱۷٫ از رسانه های اجتماعی استفاده کنین
  • ۱۸٫ به آمار و ارقام وبلاگ توجه کنین
  • ۱۹٫ دنبال کردن وبلاگ رو راحت تر کنین
  • ۲۰٫ روابط صمیمی تری برقرار کنین
  • ۲۱٫ مطالب رو قبل از فرستان، بازبینی و ویرایش کنین

۱. پلتفرم مناسب واسه وبلاگ نویسی رو انتخاب کنین

اولین چالشی که با اون روبه رو می شید، انتخاب یه پلتفرم واسه وبلاگ نویسیه. انتخاب های رایگان زیادی واسه وبلاگ نویسی پیش روی شماس، ازجمله به کار گیری پلتفرم هایی مثل وردپرس، تامبلر، تایپ پد و بلاگر.

همه ی این پلتفرم ها، تم های آماده ی رایگان دارن که می تونید اونا رو واسه اهداف موردنظرتان شخصی سازی کنین و به راحتی وبلاگ نویسی رو شروع کنین. حتی اگه کار با این پلتفرم ها رو بلد نیستین می تونید از ویدئوهای آموزشی موجود در وب استفاده کنین. مثلا آموزش کار با وردپرس رو به راحتی می تونید در سایت های جور واجور پیدا کنین.

۲. یه پارچگی وبلاگ و سایت رو مورد توجه بذارین

ازنظر بهینه سازی موتورهای جست وجو یا همون سئو ، باید این نکته رو همیشه مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که وبلاگ و محتوایی که ایجاد می کنین، باید با وب سایت موردنظرتان به طور کامل هماهنگ و یه پارچه باشه تا بیشتر از قبل، موردتوجه موتورهای جست وجو قرار بگیرین.

علاوه براین، سئو یا همون بهینه سازی موتورهای جست وجو، به طور کامل به محتوای شما بستگی داره. اگه نمی تونید وبلاگی یه پارچه داشته باشین یا یه پیشرفت دهنده ی وب واسه مدیریت اون استخدام کنین، از یه پلتفرم وبلاگ رایگان استفاده کنین و حتما در محتوای خود، لینک هایی از وب سایت اصلی رو بذارین.

۳- خلاقیت یکی از اساسی ترین رمز موفقیت در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی کاریه که جون میده واسه خلاقیت بازم که خلاقیت جون میده واسه وبلاگ نویسی. فضای اینترنت و وبلاگ نویسی به نمایشگاه بزرگ نقاشی می مونه که روزانه صدها ملیون آدم به تماشای اون میاد.درچنین رقابت نزدیک هنرنمایی که برنده می شه؟ تماشاگران به غرفه کدوم نقاش بیشترمراجعه خواهندکرد؟

طبیعیه آدم تشنه ای خلاقیت و تازگیه و غرفه ای ازهمه بیشتر مورد استقبال بازدید کنندگان قرارخواهد گرفت که هرروزطرح نو ونقش جدید و ابتکاری رو به نمایش بزاره وبلاگ هم دقیقا درنمایشگاه بزرگ اینترنت ورقابت نفس گیرخلاقیت وهنرمندی همین جایگاه رو داره.

وبلاگی که ازنظرمحتوا و قالب خلاقانه و بی نظیرارائه شه مورد استقبال بیشتر بازدید کنندگان قرار می گیره و وبلاگ موفق و پیشرو می شه.

۴٫ یه جایگاه یا موضوع خاص پیدا کنین

وقتی که واسه انتخاب موضوع وبلاگ تصمیم می گیرید، تلاش کنین چیزی رو انتخاب کنین که خوانندگان و موتورهای جست وجو به دنبال اون هستن؛ درواقع موضوعی که هر دو طرف رو راضی کنه. تلاش کنین مطالب وبلاگ خیلی عمومی نباشه. بر یه موضوع خاص تمرکز کنین و روی اون بیشتر تأکید داشته باشین. جایگاه خود رو پیدا کنین، اون رو دنبال کنین و تلاش کنین از موضوع اصلی دور نشید.

۵٫ در مورد چیزی که دوست دارین، بنویسین

یکی دیگه از نکاتی که در وبلاگ نویسی باید به اون توجه کنین اینه که درمورد چیزی که خودتون به اون علاقه دارین بنویسین، وگرنه، تمایلی واسه نوشتن دارید.

اگه در این کار، علاقه و اشتیاق وجود نداشته باشه، محتوای جذابی تولید نمی شه، درنتیجه موضوعی پیدا کنین که با اون راحتید و فقط درمورد اون بنویسین. مثلا اگه موزه دار هستین می تونید، درمورد موزه داری، موزه های بزرگ دنیا و نمایشگاه های موردعلاقه تون بنویسین. اگه کارگردان تئاتر هستین، درمورد این صنعت بنویسین و برنامه های کاری خود رو با بقیه به اشتراک بذارین.

۶٫ مطالب مهم به اشتراک بذارین

اگه محتوای مطلوب مخاطبان رو ارائه نکنین، نمی تونید در مورد ی وبلاگ نویسی به موفقیت دست پیدا کنین. به مخاطبان، مطالبی رو ارائه کنین که به دنبال اون می گردند و در جست وجوهای اینترنتی خود اون رو دنبال می کنن.

ارائه ی مطالب مهم یکی از مهم ترین نکاتیه که در تولید محتوا باید به اون توجه کنین. اگه محتوای شما به اندازه ی کافی واسه مخاطب باحال و به درد بخور نباشه، اون رو دنبال نمی کنه. در مورد اون چیزی که منتشر می کنین به خوبی فکر کنین و اون چیزی رو به مردم ارائه کنین که دنبالش می گردند.

۷٫ واسه تبلیغ وبلاگ تلاش کنین

نباید توقع داشته باشین که یه وبلاگ بسازین و بدون تبلیغ و بازاریابی، مخاطبان زیادی رو به طرف وبلاگ جذب کنین. باید واسه معرفی و تبلیغ وبلاگ، تلاش کنین و این کار رو با روش های جور واجور انجام بدین.

می تونید با بلاگرهای دیگه رابطه برقرار کنین و از اونا بخواین که شما رو معرفی کنن یا با گذاشتن کامنت های مهم واسه بقیه وبلاگ ها، توجه مخاطبان و بقیه بلاگرها رو جلب کنین.

می تونید از موتورهای جست وجو استفاده کنین و درمورد موضوعاتی بنویسین که موردتوجه مردمه.می تونید واسه مجله های آنلاین مطلب بنویسین و با این کار، وبلاگ خود رو معرفی کنین.

فرقی نمی کنه که کدوم روش رو انتخاب می کنین، فقط واسه تبلیغ وبلاگ خود حسابی وقت بذارین. هیچ بهونه ای واسه انجام ندادن این کار، پذیرفته نیس.

۸٫ مخاطبان رو به تعامل تشویق کنین

مخاطبان خود رو تشویق کنین که با شما و بقیه مخاطبان، تعامل داشته باشن و در بخش های جور واجور اون همکاری کنن. از اونا بخواین که نظرات شون رو درمورد مقاله های جور واجور ارائه و سؤال کنن.

هر جایی که امکان داره، اونا رو واسه مشارکت و تعامل بیشتر تشویق کنین. از اونا بازخورد بگیرین و به مشارکت اونا جواب بدید. مردم دوست دارن نظرات خود رو با بقیه به اشتراک بذارن و باهم در مورد یه موضوع، تعامل داشته باشن. رفتار دوستانه ای با اونا داشته باشین و از ایجاد رابطه با بقیه نترسین.

۹٫ امکان نظر دادن رو واسه مخاطبان جفت و جور کنین

کاری کنین که نظر دادن واسه خوانندگان وبلاگ راحت باشه. اینکه مخاطبان، اشتیاق زیادی واسه کامنت گذاشتن در وبلاگ شما ندارن، ممکنه دلایل زیادی داشته باشه. مثلا اینکه ثبت نام در وبلاگ و ورود به اون، کاری سخت و زمان بره یا در مورد مطالبی می نویسید که معمولا مردم دوست ندارن درمورد اون صحبت کنن.

کاری کنین که کامنت گذاشتن واسه مخاطبان راحت باشه و بخش مربوط به نظرات به راحتی دردسترس اونا قرار داشته باشه. در مورد موضوعاتی بنویسین که مردم دوست دارن درمورد اون نظر بدن. اگه مخاطبان بتونن در وبلاگ شما با بقیه تعامل داشته باشن، مطمئنا دوباره به اون سر می زنند.

۱۰٫ نگران پیام های منفی نباشین

بعضی وقتا ممکنه در وبلاگ خود، پیام های منفی و ناخوشایندی از طرف مخاطبان دریافت کنین. اجازه ندین این پیام ها شما رو ناامید کنه و از وبلاگ نویسی دورتون کنه. می تونید هر کامنت منفی که باعث ناراحتی شما شد، به راحتی اون رو پاک کنین یا به طور کامل مثبت و خیلی با احترام به اون جواب بدید.

نگران نظرات منفی نباشین و با اینکه خیلی کم اتفاق می افتند، خودتون رو واسه رفتار درست در مقابل اونا آماده کنین.

۱۱٫ نترسین و اعتمادبه نفس داشته باشین

وقتی وبلاگ شما به مرحله ای می رسد که بیشتر از هزار مخاطب در ماه به اون سر می زنند، ممکنه اعتماد به نفس خود رو واسه نوشتن ازدست بدین و این به طور کامل طبیعیه. از این شرایط دچار ترس و ترس نشید و با این ترس مقابله کنین. حتما دلیلی داره که مخاطبان زیادی دارین، درنتیجه به توانایی های خود اعتماد داشته باشین و نوشتن مطالب جذاب رو ادامه بدید.

اعتماد به نفس

۱۲٫ از تصاویر جذاب استفاده کنین

مخاطبان وبلاگ ها تصاویر رو دوست دارن. تعداد خیلی از محبوب ترین وبلاگ های خلاقانه و هنری در دنیا، از تصاویر زیادی در مطالب خود استفاده می کنن. علاقه ی مردم به تصاویر به این دلیله که دوست دارن مطالب یه صفحه ی وب رو به سرعت اسکن کنن و از اون سر دربیارن.

علاوه براین، تصاویر و نمادهای چشمی باعث می شن که متن های بلند، کمتر خسته کننده به نظر برسن و حکم زنگ تفریح رو در بین مطالب بلند دارن. وقتی تو یه وبلاگ خلاقانه مطلب می نویسید، تصاویر نقش بسیار مهمی در ارائه ی محتوای مطلوب دارن، پس تا جایی که ممکنه از تصاویر جذاب و مناسب استفاده کنین که توجه مخاطبان تون رو جلب کنه.

۱۳٫ خوندن مطالب رو ساده تر کنین

تحقیقات نشون می دهد که مردم قبل از خوندن مو به مو مطلب، اون رو بازبینی و اسکن می کنن. پس اگه کاری کنین که خوندن مطالب شما راحت تر و سریع تر باشه، توجه مخاطبان رو جلب می کنین.

در هر جایی از مطلب که امکان پذیره، از فهرست ها، نقل قول ها و بقیه موارد مشابه به عنوان یه زنگ تفریح استفاده کنین.

از نظر سئو سایت مطلب شما باید دست کم ۲۵۰ کلمه داشته باشه و بهتره که همیشه همین مقدار رو واسه مطالب خود درنظر بگیرین، مگه اینکه یه مقاله ی کامل مثل این مطلب نوشته باشین که از روی اجبار باید طولانی باشه. در مطالب بلند، با دسته بندی کردن و قرار دادن عنوان های زیرمجموعه ها، می تونید مطلبی منتشر کنین که خوندنش واسه مخاطب، راحت باشه.

البته در سئو سایت سال ۲۰۱۸ پیشنهاد شده که متن مطلوب باید دارای ۲۰۰۰ کلمه باشه. متنای کامل بازدید بهتر و بیشتری دارن.

۱۴٫ عنوان های جذاب و تأثیرگذار واسه مطالب خود انتخاب کنین

وقتی به موضوع موردنظرتان واسه تولیدمحتوا فکر می کنین، عنوانی جذاب، گیرا و تأثیرگذار انتخاب کنین که اتفاقا بیشتر مردم در موتورهای جست وجو به دنبال اون می گردند. باید عنوان رو به نحوی انتخاب کنین که علاوه بر جلب توجه مخاطب، اون رو واسه خوندن ادامه ی مطلب تحریک می کنه و کنجکاوی اون رو برمی انگیزد.

۱۵٫ به طور منظم وبلاگ رو به روزرسانی کنین

وبلاگ، درست مثل یه روزنامه یا مجله ی آنلاینه، پس، مخاطبان توقع دارن که به طور منظم به روز شه و همیشه مطلب جدیدی داشته باشه.

دست کم با دو مطلب در هفته، باید وبلاگ خود رو بروزرسانی نگه دارین. البته بهترین حالت اینه که هر روز پست بذارین؛ به خصوص اگه بهینه سازی موتورهای جست وجو واسه تون اهمیت داره.

وگرنه تلاش کنین مرتب، مطالبی رو آماده کنین و به مدت های طولانی، وبلاگ رو رها نکنین. اگه واسه سفر و تعطیلات برنامه ای دارین، می تونید واسه بروزرسانی کردن وبلاگ از وسایل زمان بندی ارسال مطالب استفاده کنین که به طور خودکار مطلب دلخواه شما رو در ساعت و روز مشخص منتشر می کنه.

۱۶٫ وبلاگ تون رو شلوغ نکنین

از درهم ریختگی و شلوغی دوری کنین. وقتی وبلاگی طراحی می کنین، چه وقتی که از اول اون رو طراحی می کنین و چه وقتی که از پلتفرم های رایگان استفاده می کنین، سادگی طراحی اون رو اولویت ی کار خود بذارین.

صفحه ای پر از متن و عکس و امکانات اضافه، موجب پریشونی و گیجی مخاطب می شه. صفحه ی وبلاگ رو طوری طراحی کنین که واسه مخاطب مورد پسند باشه و با این کار، باعث می شید که مخاطبان بازم به وبلاگ شما برگردن.

۱۷٫ از رسانه های اجتماعی استفاده کنین

نسبت به شبکه ها و رسانه های اجتماعی بی توجه نباشین و از اونا به خوبی استفاده کنین. در شبکه های اجتماعی لینک وبلاگ تون رو بذارین و در اونا، دنبال کنندگان خود رو از آخرین پست های وبلاگ باخبر کنین.

بعضی از شبکه های اجتماعی امکاناتی دارن که با به کار گیری اونا می تونید به طور خودکار پیام هایی مبنی بر به روزرسانی وبلاگ واسه مخاطبان بفرستید. هر روشی رو امتحان کنین و اگه مناسب نیازای شما بود، به کار گیری اون رو ادامه بدید.

۱۸٫ به آمار و ارقام وبلاگ توجه کنین

با به کار گیری وسایل جور واجور می تونید پی ببرین که مخاطبان، چیجوری به وبلاگ شما رسیده ان و با جست وجوی چه موضوعاتی، مطالب شما رو پیدا کرده ان. با به کار گیری این آمار، می تونید محتوای وبلاگ رو برابر نیازها و چیزهای مورد علاقه مخاطبان، جفت و جور کنین.

از منابع خارجی استفاده کنین تا بفهمین مخاطبان به دنبال چه موضوعاتی می گردند. اگه واسه معرفی وبلاگ در تبلیغات آنلاین هزینه کرده اید، به کار گیری این آمار به شما کمک می کنه که اندازه تأثیرگذاری تبلیغات و اندازه برگشت سرمایه رو حساب کنین و به این نتیجه برسین که تبلیغ دلخواه واسه شما به درد بخور بوده یا خیر.

توجه خاصی به این آمار و ارقام وب داشته باشین تا مطمئن شید که وبلاگ تون به اندازه ی کافی قدرتمنده و راه درست رو طی می کنه.

۱۹٫ دنبال کردن وبلاگ رو راحت تر کنین

با اضافه کردن دکمه هایی واسه دنبال کردن وبلاگ و شبکه های اجتماعی، مخاطبان رو تشویق کنین. اگه این دکمه ها و لینک ها به راحتی دردسترس مخاطبان و جلوی چشم اونا باشه، احتمال اینکه ازش استفاده کنن بیشتر می شه.

۲۰٫ روابط صمیمی تری برقرار کنین

در پست های وبلاگ درمورد خودتون هم بنویسین؛ به این ترتیب، مخاطبان با شما احساس صمیمیت می کنن. مردم دوست دارن که افراد رو دنبال کنن نه شرکت ها و برنده ها.

می تونید یه بخش با عنوان «درباره ی من» در وبلاگ بذارین و اونجا درباره ی خودتون توضیح بدید و یه عکس از خودتون واسه مخاطب بذارین. با این کار، روابط دوستانه تری با مخاطبان خود دارید و اونا شما رو به عنوان یه فرد دنبال می کنن؛ درنتیجه احتمال وفاداری اونا و اینکه بازم به وبلاگ تون برگردن، بیشتر می شه.

۲۱٫ مطالب رو قبل از فرستان، بازبینی و ویرایش کنین

قبل اینکه دکمه ی ارسال رو بزنین و محتوای تولیدشده رو منتشر کنین، مقاله رو بارها بخونین و غلط های املایی و نگارشی اون رو اصلاح کنین. غلط های املایی نه تنها همه ی زحمات شما واسه ارائه ی مطلب خلاقانه رو ازبین می برد، بلکه ازنظر بهینه سازی موتورهای جست وجو هم مشکلات زیادی واسه تون به وجود می آورد. قبل اینکه مطلبی رو منتشر کنین، از همه نظر اون رو بارها بررسی کنین.

مشکلات

منبع: chetor.com – learn.rasekhoonblog.com

این نوشته در Uncategorized ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.