برگزیده

صفر تا صد آشنایی با صرافی کوین بیس

همانطور که می دانید این روزها بازار صرافی های ارز دیجیتال بسیار رونق گرفته است. چندی پیش، یعنی در زمانی که هنوز ارزهای دیجیتال بین مردم، مقبولیت خاصی نداشت، صرافی های ارز دیجیتال تعدادشان کمتر بود و همچنین فعالیتشان بسیار محدود بود.

اما چندسالی است که این بازار سر و صدای زیادی کرده است. مقبولیت ارزهای دیجیتال بین مردم روز به روز بیشتر شده و تمام این ها سبب شده تا صرافی های ارز دیجیتال، بازار داغی داشته باشند.

از این رو شاهد افزایش بی شمار صرافی ها هستیم. صرافی کوین بیس یک صرافی بسیار مطرح در جهان است که در این مقاله توضیحاتی درباره آن با شما به اشتراک می گذاریم.

در مقاله آشنایی با صرافی کوین بیس در راهبران فردا این مطلب را به صورت کامل توضیح داده شده است.

 

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال؟

صرافی ارز دیجیتال مکان مجازی است که کاربران در آن اقدام به خرید و فروش رمز ارزها می‌کنند. امروزه صرافی‌های زیادی در جهان وجود دارد که برای خدمات رسانی بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. تمام صرافی‌ های ارزدیجیتال خرید و فروش رمزارزها را پشتیبانی می‌کنند.

صرافی ارزدیجیتال یا «Exchange» دو نوع دارد.

انواع صرافی های ارز دیجیتال

صرافی های متمرکز

درصرافی متمرکز فردی معاملات را تأیید و کنترل می‌کند. تمام کاربران صرافی متمرکز، با اعتماد به آن فرد، معاملات خود را انجام می‌دهند.

در صرافی متمرکز، نقدینگی بالایی وجود دارد و معمولاً استفاده از این نوع صرافی‌ها آسان و بدون دردسر است.

اکثر این صرافی‌ها نیاز به احراز هویت دارند. توجه داشته باشید که در این نوع صرافی‌ها در صورت هک شدن، دارایی و سرمایۀ شما از بین می‌رود.

صرافی های غیر متمرکز

صرافی های غیرمتمرکز توسط فرد یا ارگانی مدیریت نمی‌شود و هیچ فردی روی تراکنش‌های کاربران مدیریتی ندارد. در این دسته از صرافی‌ها کاربر به صورت مستقیم با کاربر دیگر در ارتباط است.

صرافی های غیر متمرکز به صورت « P2P» فعالیت دارند. کاربر برای خرید و فروش در این صرافی‌ها نیاز به ارسال  کوین به حساب صرافی ندارد و از داخل کیف پول خود به صورت مستقیم از فرایند را طی می‌کند.

این امر سبب امنیت بیشتر صرافی شده و از هک شدن تا حدودی جلوگیری می‌کند. کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها، با صرافی‌هایی که احراز هویت دارند مشکلاتی از جمله: بلوکه شدن حساب و … دارند. صرافی‌های غیر متمرکز تا حدودی این مشکلات را حل کرده است.

این مقاله را هم بخوانید :   وسایل مورد نیاز نوزاد

در این نوع صرافی‌ها تنها کافی است کیف پولتان را به صرافی متصل و بعد از آن معاملات خود را شروع کنید.

همانطور که اشاره شده اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز نیاز به احراز هویت ندارند و به صورت مستقیم کاربران باهم خرید و فروش می‌کنند. همین امر سبب شده تا اطلاعات اضافی به صرافی داده نشود و صرافی توانایی کنترل نداشته باشد.

رابط کاربری در صرافی های غیرمتمرکز تا حدودی دشوار است و برای کاربران مبتدی کار با این نوع صرافی‌ها دشوار است.

 

آشنایی با صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس در سال 2012 توسط «برایان آرمسترانگ» راه اندازی شد. این صرافی ابتدا کار خود را در کشور چین آغاز کرد و هم اکنون سرورهای خود را به کشور آمریکا انتقال داده است. این صرافی نسبت به خدمات به ایرانیان سخت‌گیری بالایی دارد.

این صرافی به صورت مستقیم با بانک کار می‌کند و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

خدمات صرافی کوین بیس

صرافی کوینبیس از دو نسخۀ رایگان و پولی پشتیبانی می‌کند. جالب است که در این دو نسخه رمز ارزهایی که برای خرید و فروش هستند تفاوت‌هایی دارند.

نسخۀ رایگان صرافی کوین بیس به بیش از 50 ارز دسترسی دارد و در نسخه پرو به ارزهای برتر کریپتو دسترسی دارد.

این صرافی رابط کاربری ساده‌ای دارد که به راحتی  و بدون هیچ دردسری کاربران می‌توانند در آن فعالیت کنند. در این صرافی از پی پال، دبیت کارت، پرداخت از طریق کارت و کردیت کارت پشتیبانی می‌شود.

این مقاله صرفا جهت معرفی صرافی کوین بیس بوده و راهبران فردا هیچ پیشنهادی مبنی بر استفاده و یاعدم از استفاده از این صرافی را ندارد.