مطالب عمومی سری اول

انتظار در پشت درهای بهشت ؛ وزارت کشور حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران را تایید می‌کند؟

اخبار غیررسمی حکایت از این داره که بعضی از نهادهای امنیتی صلاحیت حناچی رو تأیید نمی‌کنن. دست دست کردن وزارت کشور در تأیید حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران، بر ابهام درباره رسیدن اون به این سمت اضافه کرده.

اعضای شورای شهر تهران در ۲۲ آبان ماه و جریان صدمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب شهردار جدید تهران از بین دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی در دستور کار خود قرار دادن و در آخر پیروز حناچی با کسب ۱۱ رأی از ۲۱ رأی به‌عنوان شهردار جدید تهران انتخاب کردن. در همون روز نامه ایشون واسه ارسال حکم به وزارت کشور به وسیله رئیس شورای شهر تهران فرستاده شد.

طبق قانون تو یه مدت ۱۰روزه کاری وزارت کشور ملزمه که حکم شهردار تهران رو صادر کنه که با در نظر گرفتن تعطیلاتی که داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شه تا روز یکشنبه درباره حکم آقای حناچی تعیین تکلیف شه.
اما صلاحیت حناچی واسه ورود به بهشت تا این لحظه مورد تایید نهادهای زیر صلاح نیستش و اگه تا روز دوشنبه هفته جاری خبری از حکم حناچی نشه، اعضای شورای شهر تهران روند انتخاب شهردار جدید تهران رو رقم میزنن.

پس از فرستان نامه محسن هاشمی رفسنجانی به وزارت کشور در تاریخ ۲۲ آبان ماه درباره ارسال حکم شهردار تهران ، حواشی زیادی در مورد نبود تایید صلاحیت حناچی شهردار منتخب تهران مطرح شد و در فضای مجازی و رسانه‌ها اعلام شد که احتمال داره صلاحیت ایشون به وسیله نهادهای زیربط تایید نشه.

پس از طولانی شدن ارسال حکم حناچی به وسیله وزیر کشور ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در تاریخ ۲۹ آبان در جمع خبرنگاران با بیان «هنوز خبر موثقی درباره آخرین وضعیت ارسال حکم حناچی نداریم» گفت: اما اخبار منفی در این مورد در حال کم‌شدنه.

در این رابطه بخونین: پیروز حناچی شهردار جدید تهران شد؛ با کلیددار بهشت بیشتر آشنا شید

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم روز پنج شنبه اول آذر ماه در جمع خبرنگاران در جواب به این سؤال که اگه تا روز یکشنبه حکم حناچی صادر نشه چه فرآیندی طی می شه گفت:

 

 

«اگه تا اون زمان حکم صادر نشه شورا باید دو کار رو بکنه؛ یکی اون‌که در انتخاب خود تجدیدنظر کنه و دیگری این‌که این موضوع به هیئت حل اختلاف ارسال شه.»

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با در نظر گرفتن اینکه شورای شهر تهران بر تصمیم خود مصره و انتخاب ما بازم حناچیه پس اگه تا روز یکشنبه حکم حناچی به وسیله وزارت کشور صادر نشه این موضوع به هیئت حل اختلاف فرستاده میشه.

این مقاله را هم بخوانید :   بازیگرانی که در حین فیلمبرداری بدترین رنج ها و شکنجه ها را متحمل شدند [قسمت دوم]

ایشون در جواب به این سوال که « شمام اطلاعاتی در مورد نبود تأیید حکم آقای حناچی دارین یا خیر؟» گفت:

 

 

در این مورد عنوان می‌شه که حدود سی و چند سال پیش یکی از برادران حناچی از کشور خارج و عضو منافقین شده که در روزای گذشته به این موضوع به‌صورت خاص پرداخته شده. البته این موضوع چیز جدیدی نیس چون که بعضی از مسئولان کشور در پست‌های جور واجور اینجور مشکلاتی رو داشته‌ان، البته این برداشت اصلاً قابل پذیرش نیس، ضمن اینکه به‌صورت غیررسمی و از طرف یکی از نهادهای امنیتی این موضوع به ما اعلام شده.

 

در این رابطه سایت «انتخاب» دوشنبه گذشته در همین مورد نوشت:‌ «روند انتخاب شهردار تهران با بعضی بازی‌های سیاسی در میان طیف‌های اصلاح‌طلب حاضر در شورای شهر گره خورده بود. در حالی که اول اعضای حزب اعتماد ملی در نگه داشتن افشانی در شورای شهر شکست خورده موندن، دوباره بیشترین تلاش‌ها از طرف حزب اتحاد ملت واسه تعیین شهردار جدید انجام شد.
گزینه اصلی اعضای این حزب واسه شهرداری، عباس آخوندی بود. اون تا مرحله پایانی انتخاب شهردار بالا اومد، اما آخرسر با اختلاف یه رای رقابت رو به حناچی واگذار کرد.
در این شرایط، چه بسا اعضای حزب اتحاد ملت تصمیم گرفته باشن تا با انتخاب حناچی به عنوان سرپرست، به گونه‌ای سطح اونو از جایگاه شهرداری تهران پایین‌تر نشون بدن. این کار می‌تونه یه جور انتقام از نبود انتخاب شهردار مورد نظر اونا تلقی شه.»

حناچی در دولت اول محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمون وزیر مسکن و شهرسازی و اولین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بود. پیروز حناچی هم اینکه در دولت محمود احمدی‌نژاد مشاور وزیر راه وقت بود و در دولت حسن روحانی هم به عنوان معاون معماری و شهرسازی عباس آخوندی، وزیر مستعفی راه، فعالیت داشت.

با گذشت ۱۱ روز ( ۲۲ آبان تا ۳ آذر ) هنوز خبری از فرستان حکم پیروز حناچی نیس و اخبار حکایت از نبود ارسال حکم حناچی داره.
اون از ورود به بهشت جا خواهند موند؟